Med Berra o grabbarna på stadshuset

Halloj halloj. Har börjat på mitt sommarjobb nu och det känns bra. Jobbar i stadshuset med bara gubbar men det är ändå roligare än jag trodde. Har access till hela stadshuset och stadsarkivet (och några andra små byggnader i närheten), har både nycklar och passerkort vilket är lite coolt ;) Får se hur allt fungerar från grunden, alltså maskinerna och systemen. Ett hus är så mycket mer än bara ett hus. Blev chockad över hur mycket jobb det krävs för att sköta om allt som finns och för att få allt att funka. Har fått se hur allt ser ut under hissar, i köken där maten till nobelmiddagen görs, brandlarm, säkerhetssystem, fläktar, ventilationer, tak, rör, kylskåp, ugnar, elkablar, vattenläckor, vattensystem utomhus under marken, asfaltering, kranliftar/saxliftar, skyddade dokument och papper i stadsarkivet, 106 meter över vackra Stockholm, you name it. Mitt jobb innehåller det mesta. Är mycket man inte förstår om hus tills man har prövat på att vara fastighetsreparatör. Kanske inte låter så spännande men jag har själv blivit förvånad. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback