Män är inte bättre än kvinnor på sport

Ikväll blir det träning! Jag och Vendela ska köpa donuts som vanligt i Liljeholmen, pepp. :D (Om vi hinner tidsoptimisten Vendela haha..) 

Blev sur på Oliver idag. Hade en vild diskussion där han påstod att kvinnor är sämre än män på sport. Hur fan kan man påstå det? Jag blev galen. Vi började typ skrika på varandra haha men han hade verkligen så konstiga åsikter... Och så lyssnade han ju inte på mig heller.

Män är fysiskt starkare än oss kvinnor oftast, det är ju bara så de är födda, men det betyder verkligen inte att kvinnor är sämre på bollsporter för det. Det handlar om teknik, strategi, koordination, spänst, logik och så mycket mer än bara styrka. Dessutom blir vi kvinnor sämre på sporter om ni män ser ner på oss.

Det är psykologiskt bevisat att man börjar bete sig som man blir behandlad.

De flesta killarna har ju gått på någon bollsport sen de var små eftersom det är en del av deras norm och vad de är förväntade att göra. Klart de lär sig det bättre då. Alla tjejer skulle kunna vara miinst lika bra om de hade gjort det också.

Dessutom kanske vi inte blir tilldelade de bästa coacherna direkt eftersom förväntningarna inte är lika höga på oss. Och nej jag är inte feminist (inget fel med det ens) men jag vill bara att det ska vara jämställdhet mellan kvinnor och män och att man inte ska se ner på det andra könet. Aja, ska inte dra upp diskussionen igen men jag och Vendela raagade :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback