Jag tror jag vet vad jag ska plugga på universitetet!

Jag har gjort ett break-through. Gjorde ett test på msn.se om jag vad jag passar att jobba med och jag hittade ett område som verkar perfekt för mig...... Internationella relationer! Min plan är att efter gymnasiet söka utbildning utomlands - helst i England och den här utbildningen verkar väldigt spännande. Grattis till mig för att jag nu är ett steg närmare att komma på mitt drömjobb. Yey.


Det står: 

Du brinner för att arbeta förebyggande oavsett vilken bransch du väljer. Du är duktigt på att se konsekvenser innan de sker och tycker om att arbeta långsiktigt och relationsbyggande. Kanske ser du dig själv arbeta internationellt med mänskliga rättigheter, samhällsutformning, med urbanisering eller dylikt. Inom områden som samhällsvetenskap, geografi, internationella relationer eller miljö finner du ditt kall.

Att arbeta med internationella relationer betyder att du studerar samverkan mellan politik, ekonomi och samhälle i ett internationellt sammanhang. Du lär dig analysera hur utvecklingen tenderar att ske och du vill arbeta med att förbättra dagens samhälle, både nationellt och internationellt. Områden du kan arbeta inom är exempelvis bistånd, mänskliga rättigheter, utveckling samt utrikespolitik.


Jag har även hittat ett perfekt universitet - London Metropolitan University. Här nedanför är ämnena man läser på utbildningen.

London Metropolitan University


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback