Kärlek

Jag är extremt dålig på att leva i nuet.. Nån som har några mega-bra tips på hur man gör det? Tänker alldeles för mycket på det som varit och att jag aldrig kommer få tillbaka de stunderna. Jag njuter inte av den tiden som är just nu och av varje dag som är. Istället hänger jag upp mig på sånt som får mig deprimerad och ledsen. Tänker även mycket på vad som ska hända i framtiden, hur bra mitt liv kommer bli då etc.. Det är förmodligen anledningen till att jag mått rätt dåligt på senaste tiden. Känns som att jag äntligen börjar få tillbaka glädjen dock.. :) Mina kompisar (och min familj) stöttar mig, lyssnar på mitt tjat, finns där för mig och gör mig glad! Älskar er så himla mycket! Utan er skulle jag inte inte ha någon mening med livet. Kärleken är det enligt mig det viktigaste i livet. Menar inte just till en partner utan mer i allmänhet. Att ha kompisar som man kan lita på och som älskar en för den man är, är den finaste gåvan man kan få. Såna vänner har jag och det är jag otroligt glad för.

Skulle aldrig kunna leva utan Amanda Eriksson. Vi är som gjorda för varandra. När vi bråkar så går ilskan över efter några minuter eller max en havltimme. Det är omöjligt för oss att vara sura på varandra. Våra gräl kan vara rätt "aggressiva" och intense men sen så försvinner de känslorna. Jag är så lyckligt lottad att jag träffade dig Amanda. När vi inte har setts på länge saknar jag dig så himla mycket. Kan inte vara utan dig! För dig kan jag berätta allt. Du lyssnar och finns alltid där som en stöttande axel. Vi har varit med om mycket tillsammans - både bra och dåliga händelser men mest bra. Som du har sagt: När vi blir gamla ska vi sitta bredvid varandra i våra gungstolar och snacka om hur snabbt våra barn växer upp. Du betyder så otroooooligt mycket för mig min fräsetuss! Jag älskar din underbara personlighet, ditt skratt, hela du. My love for you will never die! ♥


                                                  Min favoritbild av dig!

Jag tror på att det är kärleken som får oss att klara av vardagen. Komplimanger och fina ord kan göra så mycket. De dagar jag mår dåligt mår jag genast lite bättre efter att jag snackat med de jag älskar. Så spread love people! Och som sagt inte bara till partners utan till kompisar och familjemedlemmar också. Det gör så mycket. Ha ständigt ett leende på läpparna. Det lurar inte bara hjärnan att du mår bra (haha det är sant) utan det gör också människorna omkring dig glada. Det gör tex min dag när expediter i butiker eller random folk på tunnelbanan är så genuint trevliga och inte alls fejkar det. Av kärlek och att tänka positivt blir man en lyckligare människa. Att 'fånga dagen' är också ett bra knep. Lev i minuten som är just nu och inte sen. Tänk på allt bra som finns i ditt liv.
Och true love? Det finns säkert men den personen dyker upp när man minst anar det. Det är ingen person man kan leta efter. Plötsligt en dag så inser man bara vem han/hon är.. Och man ska inte ödsla tid på personer som behandlar en som skit. Det är bara slös med sin dyrbara tid. Man ska inte ta någon skit. Umgås bara med personer som får dig att känna dig lycklig, det är en nyckel i livet.

Nu har jag skrivit ett långt inlägg men jag är så taggad på att faktiskt börja LEVA och ta dagen som den kommer. Never stop loving. ♥♥♥

Och..

Jag kan inte sluta le när jag ser dig även fast jag inte känner dig. I think I need you.

Boys - you can't live with them and you can't live without them. Det kan inte jag heller. That's the quote.

Tack för mig ♥


Kommentarer
Postat av: ammi

Bästa människan i mitt liv är fan du Emma, vi ska aldrig behöva vara utan varandra! Vi ska uppleva så jävla mycket mer tillsammans du och jag, anledningen till min lycka är fan du! <3

2010-10-26 @ 07:42:40
URL: http://ammiandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback