Grönan från 11:00 till 21:30

Hej bloggen!
Nu är jag väldigt glad när jag skriver dt här inlägget för jag är väldigt stolt. :D Dagen började med att vi gick upp runt 9, fixade oss i ordning och åkte och hämtade upp Nina 20 över 10 (hela min småbarnsfamilj då alltså). Sen kom vi dit när de öppnade och drog oss först bort till den nya attraktionen "Insane" och jag kände inte riktigt för att börja med en "så läskig" dt första vi gjorde men så blev dt. Det var faktiskt smart för senare på dagen skulle dt bli väldigt lång kö och på morgonen var dt ingen. Jag, Nina och min lillasyster tyckte den var jättekul och lagom läskig så vi åkte den 4 gånger tror jag dt var innan vi gick vidare till nästa sak. Sen åkte vi lite mer och åt lunch. Efter dt eller om dt var innan lunch så åkte vi Jetline och posade vid kameran. Sen när vi kom till den delen när man åker in i mörkret som typ är minst läskigt på hela åkturen. :P Då skrek vi dt högsta vi kunde och asgarvade. Dt gjorde vi flera gånger och alla ba, eeh, okejj....? Men vi sket i det. :D Sen så började Nina och Clara övertala mig om att åka katapulten, jag ba fan heller!! Sen så bad de jättelänge och jag ba, men vafan, okejj då... Så vi ställde oss i kö och jag var jättenervös. När vi åkte upp så tittade jag bara rakt fram hela tiden och absolut inte ner. Men när den åkte ner, tyckte jag inte den var läskig alls. Jag ba, igen! Haha, den var superkul. :) Efter dt gick vi vidare till värre saker. -.- Nina och Clara drog nämligen med mig på den värsta av de alla! FRITT FALL! Och skoja inte om att jag var rädd innan, höll nästan på att börja gråta för den är verkligen en attraktion jag drömt mardrömmar om och jag gillar inte dt där magpirret så värst mycket. Sen när vi satt fast där och började åka upp så tänkte jag ba, fan! Vad har ni dragit med mig på!? Jag vill komma ner nu!! Och dt var sååååååå högt, jag kunde ABSOLUT INTE titta ner, bara rakt fram hela tiden. Men dt förvånar mig att jag kunde posa på första kortet med tanke på att jag var så rädd. :P Jag skrek inte heller när vi åkte ner och dt var inte så farligt som jag trodde! Så jag ville åka igen. ;)
Lite senare på dagen åkte vi popexpressen också och de spelade voice musik därinne så jag blev förstås jätteglad. :D Nina ba, kan vi inte önska låt? Jag ba, men gör dt du då. Hon ba, nej jag vågar inte. Jag ba, aja, men jag kan väl göra dt då. Sen när han killen kom fram som skulle kontrollera om vi satt fast frågade jag, "Kan man önska låt?". Han ba, kan och kan men okej. Jag ba, LOW med  Flo Rida :D Han ba, okeej (med värsta tjejrösten, haha). Så då fick vi den och jag och Nina satt och sjöng med som galningar, alla typ titta och log/garva åt oss. Jag, Nina och Clara gillade också att vinka till folk så vi gjorde dt när vi åkte saker hela tiden. Men nästan ingen vinkade tillbaka. :( Aja, vi hade kul iaf. Dt fanns en kille som jobbade på jetline också som var jättesur hela tiden. Han och en annan kille som jobbade där bråkade om vem som skulle sätta på Nina bältet, haha :P Det var kul. Samma sak hände med henne på ett annat ställe om jag kommer ihåg rätt. x) Sen när vi satt i extreme och hade åkt klart så sa Nina att den hade knakat när hon åkte precis när en som jobbade där gick förbi. Och han ba, nejdå dt gjorde den inte alls. :P Du som hörde, fel, absolut inte. :P Vi ba, hehe. Och sen när jag gick förbi hnm han ba, dt är din kompis som hör saker, inget fel på extreme. Jag ba, jojo, självklart. Clara och Nina flummade hela dan på Gröna Lund med massa saker. Sista gången vi åkte Fritt Fall tillexempel så sa Nina majs hela vägen ner och vi sa majs när fotot skulle tas. Sen snackade de om hur personer såg ut heeeela tiden ba, han såg ut som en manet, han såg ut som en anka. Haha.. Och jag vet inte hur många gånger vi skämde ut oss genom att säga saker högt som när Nina sa, aa, där är de där kinespojkarna igen (killar som uppträdde på stora scenen med akrobatik) och bakom oss hade vi kineser som stirrade lite på oss efter dt. :P Och jag och Clara sa en hel del saker som var skämmiga också. Vi stannade på grönan till ungefär halv 10 och sen var dt dags för oss att dra oss hem. När vi satt på tunnelbanan mot Hässelby strand så blev dt flumm så vi skrämde bort 5 personer, haha de bytte plats alltså. Först satte de sig bredvid oss (alltså inte alla samtidigt, utan en i taget) och sen när de märkte hur vi var så flyttade de. :P Hahaha. Jag höll på med mina scary fingers och Nina spelade in och allting. Sen var dt faktiskt skönt att komma hem för man blir rätt så trött efter en hel dag på grönan. ;) Här får ni bild på oss när vi åker Fritt Fall tilt, man ser inte så bra :S men får försöka ta en bättre sen. 
Puss och kram!



Hoppas ni ser vår vackra pose iaf. ;) Plutläppar och peace-tecknet 80 meter upp i luften... (Nån random tjej längst till höger btw)



Mitt åkband från Gröna Lund. ;)

NU HAR MAN ÅKT ALLT DT LÄSKIGASTE PÅ GRÖNA LUND, VAD NU? ;P

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeen... där är ju jag :D (h)

2009-07-24 @ 19:18:12
URL: http://clarajohanssonj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback