Hemma igen!

Hej!
Nu är man tillbaka från Frankrike då! Dt var riktigt härligt, mellan 30 och 33 grader varmt varje dag! Så man har ju fått lite färg. :) Vi bodde i en stad som hette Vence i ett hus/radhus/nånting med fyra våningar. Fast dt var bara 1 rum på varje våning så... Lite onödigt. :P Hade grannar som festade nästan varje dag och snackade med mig och Clara massor. Grejen var att de bara pratade franska och inte engelska så jag och Clara fattade ju ingenting, de kunde ju sagt vad som helst egentligen. De visslade också och höll på. Det var bara en av killarna som bodde där i huset men han hade alltid gäster. En dag när jag och Clara satt ute på trappan till vårat hus så satt dt 2 killar och även 1 tjej där. Då sa den där tjejern "Hey girl, hey girl" och då gick Clara därifrån och lämnade mig ensam med de -.- Jag ba, eeh, hey. Och sen pratade jag med henne på engelska då. De där killarna kunde ju som sagt inte engelska men de bad henne att fråga mig massa saker och så fick hon översätta. Efter ett tag hon ba "Vill du sätta dig och ta en drink med oss?" Jag ba, "Eeeh, nee, asså jag tror inte dt.... Men tack ändå, hehe...." och jag tror INTE hon menade alkoholfritt. Haha. Grejen var ju att resten av familjen hörde allt vi sa. Så nej, dt var ingen bra idé. Och han som bodde där hade en katt så han gick och hämtade den och la den på mitt knä. Jag ba "Heh, aa, cute." och sen klappade jag den lite Men den hoppade ner från mitt knä och sprang typ in i ett annat hus, jag ba "Oops (a)" så fick han gå och hämta den där sen. Haha, aja.. Blev bra kompis med en annan granne om man säger så också... Blir inte så mycket detaljer här, men dt var en kille. :P Hade dt superkul i Frankrike iaf och vi badade i Medelhavet nästan varje dag. :D Vi åkte även till Monaco (dit jag vill flytta nu :D värsta rikemansstället men ändå. Vi hann även med Italien. ;) Och dt var gött. Vi åkte också till Cannes där de har den där stora filmfestivalen och till andra ställen i södra Frankrike. :) Plus att jag inte vet huuuur många gånger jag har sagt Bonjour, bon soir, bonne nuit och allt vad man kan säga. Det blev så eftersom alla var så trevliga och hälsade. :) Förutom turisterna då. Men men...
Kram kram
(Kommer bilder senare, måste ladda upp de på datorn först, ni får en bild som jag hittade på google, ungefär så här såg dt ut där vi bodde.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback